En aquest article, Alfons Cornella planteja que, com en d’altres moments de la història, ens trobem que una tecnologia no només ens aporta canvis en la manera de fer les coses, sinó que ens permet repensar què fem, arribant al nucli dels propis conceptes abans considerats obvis. Així, és obvi que sempre hem utilitzat el coneixement com a eina de progrés. Però ha estat Internet, amb la seva capacitat per aportar-nos més informació de la que mai podrem digerir, la que ens està fent repensar com generem, com gestionem, com compartim i com explotem, el coneixement. Aquest és un repte intel·lectual de primera magnitud, però a la vegada és una necessitat econòmica crítica. Perquè sembla que només les societats amb una potent «cultura de la informació», amb un gran dinamisme en la generació de coneixements i la seva posterior explotació, tindran alguna cosa a dir en la societat del futur.
Aquest article forma part del número 1 de la revista IDEES, “L’arxipèlag de la identitat”, publicat en format paper en l’edició de gener/març de 1999. Us podeu descarregar el PDF de l’article a continuació.


Alfons Cornella
Alfons Cornella és expert en ciència, tecnologia i innovació i en el paper de les tecnologies en la transformació de les empreses. És fundador d'Infomania, companyia de serveis d’innovació amb una xarxa de 25.000 professionals arreu del món, i també de l’empresa Co-Society, nascuda per facilitar la interacció entre empreses que treballen en sectors diferents. L’any 2017 va crear The Institute of Next, un grup de pensament i de consultoria. Ha escrit diversos llibres i articles, entre els quals destaquen The Present Future: 101 Force-Ideas to Understand the Coming Decades (2005); The Alchemy of Innovation (2007); Visionomics: 50 Ideas and Illustrations on the New Dynamic of Organizations (2010); The Solution Begins with CO- (2012); Many (2012); Ideas x Value = Results: How the Best Companies Innovate (2013); Verne, a ToolBox for Innovation (2013), i Ganarse la Libertad (2013).